Kandin työopas 2023

Kandin työopas, aiemmalta nimeltään Mini-VES, on tiivistetty kooste lääkärisopimuksesta (LS) eli kunnallisesta lääkärien virkaehtosopimuksesta. Kuntatyönantajan palveluksessa olevia lääkäreitä koskevat yleiset sopimuskohdat löytyvät KVTES:sta eli kunnallisesta yleisestä työ- ja virkaehtosopimuksesta. Lisäksi Kilpailukykysopimus vaikuttaa työehtojen osalta esimerkiksi lomarahojen määräytymiseen. Tärkeimmät kandia koskevat kohdat näistä monisivuisista sopimuksista on koottu tähän oppaaseen.

Tutustu paremmin kandin työoppaaseen linkin takaa!

Wuosijuhla-lehti

Suomen medisiinariliitto juhli 50-vuotispäiviään vuonna 2020 ja sitä varten teetettiin myös lehti. Lehtisen sivuille on koottuna kandiseurojen historian havinaa ja muuta kivaa. Kannattaa lukaista läpi!

Vappulehti SMÄLLI

Ensimmäistä kertaa keväällä 2016 ilmestyneeseen vappulehteen on kerätty parhaimpia paloja jokaisen jäsenjärjestön omista lehdistä ja mukaan on päässyt myös aivan uutta ja ennenäkemätöntä sisältöä. Esikoisnumerosta löytyy mm. esittelyt eri kandiseurojen klubeista/taloista sekä aiemmin kevättalvella toteutetun kaikkien lääkisten kyselyn tulokset.

Lataa SMÄLLIn sähköinen versio tästä

Ulkosuomalainen medisiinari Suomessa

Lokakuussa 2016 ensimmäistä kertaa julkaistu “vinkkipankki” ulkomailla opiskeleville medisiinareille. Täältä löydät mm. neuvoja ja koottua luotettavaa tietoa amanuenssuureista, viransijaisuuksista, sekä Valviran kanssa asioimisesta.

Lataa Ulkosuomalainen medisiinari Suomessa -vinkkipankki tästä

Nuori Lääkäri -lehden SML-palsta

SML:n hallituksella on NLY:n Nuori Lääkäri -lehdessä vakiopalsta, jossa käsitellään yleensä ajankohtaisia opiskelijoita lähellä olevia asioita.

SML:n hallituslaisten lehdessä ja NLY:n blogissa julkaistuja tekstejä pääset lukemaan NLY:n sivuilta sekä Ajankohtaista-osiosta.