Syysliittokokous järjestettiin Helsingissä 28.-29.11.

Suomen Medisiinariliiton syysliittokokous järjestettiin 28.-29.11. Helsingissä. Kokouspaikkana oli Naistenklinikka Meilahdessa, jossa oli erinomaiset puitteet kokouksen pitämiselle.

Lauantai alkoi perinteisesti aamupalalla, minkä jälkeen päästiin itse liittokokoustamisen pariin. Liittarilla puheenjohtajana toimi LKS:n pj Sara Mäkelä. Eri kandiseurojen ja yhteistyötahojen tervehdysten jälkeen päästiin aloittamaan kokous. SML:n, FiMSIC:n ja YAVA:n vuoden toimintakertomusta esiteltiin, samoin sektorit kertoivat kuluneen vuoden toiminnastaan. Liittokokouksen osallistujien kesken käytiin useankin asian kohdalla keskustelua, keskustelua käytiin esimerkiksi esimerkiksi SML:n varojen sijoittamisesta sekä ensi vuodeksi suunnitellusta linjapaperista. Lisäksi SML palkitsi vuoden opetusteon, vuoden työpaikan ja kandi-innovaation voittajan. Kokouksen lopuksi osallistujiat jaettiin sektorityöryhmiin.

Liittokokouksen yhteydessä juhlittiin Medisiinariliiton 45-vuotista taivalta vuosijuhlan merkeissä. Illan juonnosta ja kulusta huolehtivat SML:n Helsingin edustajat Inari Natri ja Rasmus Olander, apunaan Juho Aaltio ja Visa Mikkola. Juhlapaikkana toimi Medicinarklubben Thoraxin juhlatila. Thoraxin emännistö oli loihtinut upean menun ja illan saatossa kuultiin hienoja puheita sekä perinteisiä pöytälauluja. Jatkot pidettiin myös Thoraxin tiloissa, jossa innokkaimmat juhlijat jaksoivat perinteisten vuosijuhlien tapaan aamuyön tunneille.

2015-11-29 11.39.53

Kuvassa SML:n hallitus 2015.

Liittokokous jatkui sunnuntaina, jolloin lauantain työryhmät esittelivät työryhmätyöskentelyn tuloksia, käytiin läpi toimintasuunnitelmaa ja talousarviota, tehtiin henkilövalinnat sekä käytiin taas keskustelua koskien mm. jäsenmaksun nostoa sekä ammattihenkilöasetusta.

Suuri kiitos vielä liittokokouksen järjestelyistä vastanneille Juholle, Inarille, Rasmukselle ja Visalle! Ensi kerran liittokokous kokoontuu keväällä Oulussa, tervetuloa mukaan!