Menossa töihin Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin alueelle? Lue tämä!

Tämä tiedote koskee sinua jos työskentelet tai suunnittelet työskenteleväsi Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin alueella ensi kesänä.

Neljä Meri-Lapin kuntaa, Länsi-Pohjan sairaanhoitopiiri ja Mehiläinen perustavat yhteisyrityksen joka aloittaa toimintansa 1.6.2018. Uusien työntekijöiden (1.6.2018 ja sen jälkeen alkavat työsuhteet) palvelussuhteeseen EI automaattisesti sovelleta Lääkärisopimusta tai KTVESin ehtoja, vaan ehdot sovitaan työsopimuksella tai työehtosopimuksella. Lääkäriliitto käy parhaillaan keskusteluja/neuvotteluja Mehiläisen kanssa palvelussuhteen ehdoista ja sovellettavasta työehtosopimuksesta.

Kaikkia, jotka ovat aloittamassa työskentelyn Länsi-Pohjassa tänä kesänä, pyydetään ystävällisesti olemaan yhteydessä Lääkäriliittoon ennen palvelussuhteen ehtojen hyväksymistä! Ota yhteyttä: lakimiehet@laakariliitto.fi ja puh. 09 3930 900.

Alla Lääkäriliiton kirje opiskelijajäsenille asiaa koskien. Mikäli herää kysyttävää, ole reippaasti yhteydessä Medisiinariliiton hallitukseen tai Lääkäriliittoon.

Kirje opiskelijoille Länsi-Pohja