Terveystalon Vuoden kandi-innovaatio -yhteistyöprojekti tulee taas!

Suomen Medisiinariliitton (SML) ja Terveystalon Vuoden kandi-innovaatio -yhteistyöprojekti tulee taas! Projektissa haetaan tuoreita lähestymistapoja lääketieteen ajankohtaisaiheisiin. Vuoden 2018/2019 innovaatioprojekti on nyt alkanut ja uusia ideoita otetaan vastaan 29.11.2018 asti.

Projektin tarkoituksena on innostaa lääketieteen opiskelijoita osallistumaan yhteiskunnalliseen keskusteluun ja kehittämään alansa toimintatapojaa.

Innovaatioita toivotaan laajalta alueelta. Inspiraatiota voi hakea esimerkiksi seuraavista aiheista:

Lääkärin työhön liittyvät teemat

• Yksityissektori ja lääkärien lisäkoulutus
  • Uuden ajan lääkärirekry
  • Työterveys ja lausuntorumba: onko paperitöitä mahdollista vähentää?
  • Kuinka välttää turhia tutkimuksia/hoitoja käytännön työssä?

Terveyspalveluiden sujuvuuteen liittyvät teemat

• Tehoa lääkäreiden työaikoihin
  • Tehoa päivystystyöhön
  • Tehoa diagnostiikkaan
  • Sujuvampi hoitopolku
  • Mielenterveyspalvelut käden ulottuville

Potilaskeskeiset teemat

• Sovellusmaailmassa tilaa uudelle terveyssovellukselle?
  • Miten potilaasta oman sairautensa paras hoitaja?

Osallistumisohjeet

Medisiinariliitto ja Terveystalo pyytävät lääketieteen opiskelijoilta 1–2 sivun mittaisia alustavia ehdotuksia innovaatiotöistään 29.11.2017 mennessä sähköpostiosoitteeseen: suomenmedisiinariliitto@gmail.com

Medisiinariliiton ja Terveystalon muodostama raati valitsee kolme parasta innovaatioehdotusta joulukuun aikana. Näiden tekijöitä kehotetaan työstämään 10−20 sivun mittainen kirjallinen ja/tai muussa muodossa oleva laaja innovaatiosuunnitelma ja palauttamaan se 31.3.2019 mennessä.

Raati arvioi valmiit innovaatiot huhtikuun 2019 aikana ja ehdottaa niistä parasta palkittavaksi Medisiinariliiton kevätliittokokouksessa huhti-toukokuussa 2019.

Innovaatioehdotuksen ja lopullisen innovaatioraportin voi tehdä yksin tai korkeintaan kolmen hengen ryhmässä. Aiheiden rajaus on vapaa, mutta niiden käsittelyn laajuus, käyttökelpoisuus ja laatu arvioidaan.

Voittaja tai voittajaryhmä palkitaan matkalla lentoineen ja majoituksineen vapaavalintaiseen lääketieteen alan huippukongressiin (arvo korkeintaan 5 000 euroa).

Usko itseesi ja haasta kaverisi mukaan kilpailuun!