Kesämentorointi on taas täällä!

Suomen Medisiinariliitto haluaa yhdessä Duodecimin ja Nuorten Lääkärien Yhdistyksen kanssa tukea 4. ja 5. vuosikurssin kandidaatteja kesälääkärinä toimimisessa. Mentorointi toteutetaan ryhmissä, jotka tapaavat säännöllisesti etäyhteyksin kesän 2022 ajan. Ulkomailla opiskelevat Suomeen kesätöihin saapuvat kandidaatit ovat myös tervetulleita mukaan toimintaan!

Mitä mentorointi on parhaimmillaan?
– Kiinteä osa lääkäriksi kasvamista
– Vertaistukea työssä jaksamisen edistämiseksi
– Yksi väylä purkaa tuntoja
– Uusia kollegakunnan sisäisiä tuttavuuksia
– Ihan mitä ryhmä itse keksii!

Mitä mentorointiprojekti ei ole?
– Medisiinisten kysymysten ratkomista (tämä tapahtuu työpaikoilla!)
– Mielenterveyden sairaanhoitoa (tällaista tukea tarjoavia tahoja ovat mm. YTHS, työterveydenhuolto ja Lääkäriliiton luottamuslääkärit)
– Mentorin ei tarvitse olla ohjaamisen ammattilainen!

Mentorointitapaamisissa keskustellaan niistä teemoista, jotka kulloinkin tuntuvat ryhmäläisistä ajankohtaisilta.

Jos olet vähintään 5. vuosikurssin kandi tai mieleltäsi nuori lääkäri tai haluat tukea mentoroimalla nuorta kollegaa, ilmoittaudu vuoden 2022 kesämentoriksi viimeistään 14.4.2022. Aktoriksi eli mentoroitavaksi voivat ilmoittautua 4. ja 5. vuoden kandit viimeistään 28.4.2022.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen löytyy Duodecimin Kesämentorointi 2022 nettisivulta.