FiMSIC:n ja YAVA:n kuulumisia 4/2015

FiMSIC

Uusi johtokunta ja virkailijat aloittavat kautensa 1.1.2016
Lähes 50 virkailijaa on taas innokkaana valmiina työskentelemään FiMSIC:n vaihto- ja projektitoiminnan eteen. Kevätkaudella tulossa mm. uudistunut KEHY-koulutus.

FiMSIC:n vaihtopaikat on jaettu
Vaihtopaikat kaudelle 2015-2016 on jaettu, jälkihakuun jäi vielä muutama paikka, ajantasaisen tiedon niistä löydät FiMSIC:n verkkosivuilta osoitteesta http://www.fimsic.org

YAVA

YAVA:n ÄLÄ ELÄ KUPLASSA -edarivaalikampanja rummutti somea edarivaalien aikana!
Edarivaalit järjestettiin tänä syksynä Turussa, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa. YAVA tarjosi medisiinareille apua kampanjasuunnittelussa, mainoksissa, viestinnässä ja toteutuksessa. Samaan aikaan Facebookissa toteutettiin ÄLÄ ELÄ KUPLASSA!-edarivaalikampanja, joka kannusti medisiinareita vaaliuurnille sekä kiritti ainejärjestöjä vaalikampanjoimisessa, sillä eniten ääniä saaneen kaupungin kandiseura saisi omakseen zorb-pallon!

12405002_10207255659844106_650044794_o

Edarivaaleissa medisiinarien murskavoitto! JYTKY!
Edarivaalit olivat medisiinareille jymymenestys! Eniten ääniä per kandiseuran jäsen kahmi omakseen Turun TLKS! Oikein paljon onnea Turku, he pääsevät piakkoin nauttimaan Zorb-palloilusta.

Ohessa medisiinareiden edustajistoryhmien paikkamäärät, muutokset edelliseen kauteen, saatu äänimäärä kaikista annetuista äänistä ylioppilaskunnassa ja ylioppilaskunnan äänestysprosentti:

• Tampere: 6 paikkaa (+2): 464/3214 (28.79%)
  • Turku: 5 paikkaa (-1): 709/5916 (41.66%)
  • Oulu: 7 paikkaa (+2)  576/3537 (29.3%)
  • Kuopio: 6 paikkaa (-) 524/3250 (24.3%)

SYL:n liittokokouksessa LOL herätti keskustelua lisäkoulutusten maksullisuudesta sekä opiskelijoiden terveydenhuollosta
YAVA osallistui SYL:n liittokokoukseen 20-21.11. Espoon Korpilammella LOL:n joukossa. LOL edusti kokouksessa 13 äänellä. LOL argumentoi mm. kesälukukauden järjestämisestä siten, että otetaan huomioon myös erilaisemmat alat, kuten lääketiede. LOL osoitti myös huolensa lisäkoulutuksien maksullisuuksista esimerkiksi erikoislääkärikoulutuksen kohdalla, ja ensi vuonna SYL seuraa lisä- ja täydennyskoulutusten vaikutusta työllisyyteen.

12421358_10207255673564449_1454975986_n

LOL:n edustajat pitivät myös aktiivisesti puheenvuoroja mm. SOTE-uudistuksesta sekä sen vaikutuksesta lääketieteen opiskelijoiden opiskeluun, opiskelijoiden terveydenhuollosta sekä maksuttomasta koulutuksesta. LOL:n tervehdyksen liittokokouksessa piti Iiro Kauma (HELP, LKS)

LOL ja muut liittokokousdelegaatiot puhututtivat Game of Thrones -hengessä. LOL:sta todettiin näin: ”Tai sit tää (kuva white walkerseista) on LOL. Kukaan ei oo koskaan nähnyt eikä oikein usko olemassaoloonkaan, mutta paljon niistä puhutaan. Ja jos katsoo edarivaalien tulosta, kohta tulee kunnon hyökyaalto, joka pyyhkii liittarin yli.” (SYL:n puheenjohtaja 2015 Jari Järvenpää)

1419797_10207255676124513_1630336549_n

SYL:n hallituksen puheenjohtajaksi 2016 valittiin Heikki Koponen AYY:stä.
Lisätietoa SYL:n liittokokouksesta: http://www.syl.fi/2015/11/21/syln-liittokokous-valitsi-puheenjohtajaksi-2016-heikki-koposen/?lan=finnish

Tervetuloa YAVA:n starttibrunssille lauantaina 30.11.2016 Helsinkiin!
YAVA kokoaa ensi vuoden valiokuntakokoonpanon brunssin ja ensimmäisen kokouksen hengessä 30.11. Helsingissä! Olisitko kiinnostunut yhteiskuntavaikuttamisesta sekä medisiinarien vaikuttamisen koordinoimisesta valtakunnallisella tasolla Suomen Medisiinariliitossa?

Lisätietoa: http://www.suomenmedisiinariliitto.fi/suomenmedisiinariliitto/ylioppilasvaliokunta-yava/

Jos kiinnostuit, laita sähköpostia osoitteeseen lassila.a.katariina@student.uta.fi, niin pääset mukaan ja saat tarkempaa tietoa toiminnasta sekä tapahtumasta. Tervetuloa mukaan!