Suomen Medisiinariliitto toteuttaa kyselyn välivuosisuunnitelmista ja opinnoissa jaksamisesta

Arvon Medisiinari!

Tie lääkäriksi on suora, mutta se tuntuu siintävän silmänkantamattomiin. Suomalaisen yliopistomaailman pisimmän koulutusputken aikana monella meistä herää tarve irrottautua hetkeksi opinnoista. Tauon taustalla voi olla esimerkiksi lapsen syntymä tai tahto paneutua tutkimustyön tekemiseen täysipäiväisesti.

Helmikuussa järjestetyn kandiseurojen keskustelutilaisuuden innoittamana Suomen Medisiinariliitto on ottanut tehtäväkseen selvittää miksi lääketieteen opiskelijat haluavat jäädä välivuodelle. Oheisen kyselyn avulla pyrimme kartoittamaan mahdollisimman tarkasti taukopäätöksen tai -suunnitelman taustoja. Kyselyn toinen osa liittyy opinnoissa jaksamiseen, johon voit vastata vaikka et suunnittelisikaan välivuoden pitämistä.

Kokonaisuudessaan kysely on lyhyt ja koostuu pääosin monivalinnoista. Vastausaikaa on sunnuntai-iltaan 29.3.2015 saakka. Toivomme kaikkien lääketieteen opiskelijoiden vastaavan vuosikurssiasemasta ja välivuosisuunnitelmien vakavuudesta tai varmuudesta riippumatta. Käsittelemme vastauksia luottamuksellisesti ja kyselytutkimuksen tulokset pyritään julkaisemaan tämän kevään aikana.

Kiitos jo etukäteen, jokainen vastaus on arvokas!

Kollegiaalisin terveisin,

Teemu Karjalainen (KuoLO) ja Liisa Hirvonen (TLKS)
teemukar@student.uef.fi lhhirv@utu.fi