FiMSIC:n ja YAVA:n kuulumisia 3/2015

logouusi

FiMSIC:n uudet verkkosivut on avattu!

FiMSIC:n upouudet, tutusta osoitteesta löytyvät, verkkosivut on avattu osoitteessa www.fimsic.org. Löydät sieltä tietoa muun muassa pian tulossa olevasta vaihtoonhausta.

FiMSIC:n visuaalinen ilme on uudistunut

FiMSIC:n logo ja visuaalinen ilme ovat uusiutuneet. Uusi ilme on moderni ja ammattimainen, sekä viestii kansainvälisestä terveydenhuoltoalansuomalaisesta organisaatiosta.

Hae FiMSIC:n virkailijaksi vuodelle 2016

Haku FiMSIC:n virkoihin vuodelle 2016 on auki! Lisää tietoa löydät oman kandidaattiseurasi viestintäkanavilta. Tee hakemuksesi pian, valinnat tehdään FiMSIC:n johtokunnan kokouksessa 30.10.

FiMSIC:n vaihto-ohjelman hakuaika on taas pian täällä!

Esihaku FiMSIC:n vaihtokohteisiin on 1.-26.11.2015 ja vaihtopaikat jaetaan kaudelle huhtikuu 2016 – maaliskuu 2017. Lisätietoja saat verkkosivuiltamme, fimsic.org, oman kaupunkisi vaihtovirkailijoilta sekä Abroad-tiedotuslehdestä!

Screenshot 2015-02-14 11.33.15

Yavassa suhisee

Ensimmäisessä YAVA-seminaarissa pohdittiin lääkärijohtajuutta monelta eri kantilta

Kevään uurastus huipentui 3.10. järjestettyyn “Onko lääkärijohtajuudella tulevaisuutta?”-seminaariin, jossa puhujina olivat mm. anestesiologian erikoistuva lääkäri Timo Kontula (TAYS), kirurgian ylilääkäri Jaakko Keränen (Puolustusvoimat) sekä syöpätautien erikoislääkäri, kansanedustaja Sari Raassina. Seminaarin päätteeksi juhlittiin railakkaasti YAVA:n sekä LOL:n (Lääketieteen ja oikeustieteen opiskelijoiden liitto) n. 2.5-vuotista taivalta.

Edarivaalit tulevat, muistahan äänestää!

YAVA on koordinoinut valtakunnallista vaaliyhteistyötä Turun, Kuopion, Tampereen ja Oulun kohta alkavissa edustajistovaaleissa ja pian päästään äänestämään! Muistahan tutustua oman ylioppilaskuntasi äänestyskäytäntöihin (esim. yo-kuntasi omat www-sivut) ja käytä ääntäsi vaaleissa medisiinariuden hyväksi!

Muista myös SML:n järjestämä edarivaaliaiheinen some valokuvakilpailu, johon voit osallistua 21.10-4.11 välisenä aikana! Kaiva kamerakännykkäsi esiin ja osallistu! Tarkemmat ohjeet facebookissa: https://www.facebook.com/events/389237494607608/

SYL:n liittokokous yllätti LOL:n

Itseasiassa ei yllättänyt, vaan LOL parhaillaan valmistautuu SYL:n liittokokoukseen perehtymällä ensi kauden tavoitteisiin sekä SYL:n hallitusehdokkaisiin. YAVA toimii aktiivisesti LOL:ssa SML:n näkökantojen esilletuojana sekä lääketieteen opiskelijoiden koordinaattorina.

YAVA etsii ensi vuoden toimijoita!

Kiinnostaako yhteiskuntavaikuttaminen, edustajistotoimintaan osallistuminen tai valtakunnallinen edunvalvonta SYL:n tasolla? YAVA
etsii toimijoita ensi vuodelle! YAVA:aan voi tulla mukaan kaikki, joita toiminta kiinnostaa. YAVA kutsutaan koolle ensi vuoden alussa, ja valitsee keskuudestaan puheenjohtajan ja pääsihteerin.

PJ:n tehtävä on toimia SML:n hallituksessa tarkkailijajäsenä, kutsua valiokunta säännöllisesti koolle sekä huolehtia virallisuuksista. Pääsihteeri vastaa valiokunnan kokouksien kirjanpidosta sekä avustaa puheenjohtajaa toiminnassa.

Kiinnostuitko? Lisätietoa saat lähettämällä sähköpostia Katariina Lassilalle (pj 2015) lassila.a.katariina@student.uta.fi tai Heikki Junkkarille (pääsihteeri 2015) heiju@student.uef.fi.